נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ניקיון דנטלי – למה זה חשוב לחתולים 

חתולים

כבעלים של חתולים, אתה רוצה להבטיח שהחתול שלך יהיה בריא ומאושר. בעוד שבדיקות סדירות וחיסונים הם חשובים, לעיתים קרובות מתעלמים מניקוי שיניים כהיבט חיוני בבריאות הכללית של החתול שלך. הידעת על פי מחקר שנערך על ידי האגודה הוטרינרית האמריקאית, 85% מהחתולים מראים סימנים של מחלת שיניים עד גיל 3? במאמר זה נבדוק מדוע ניקוי שיניים חשוב לחתולים, וכיצד תוכלו הבטיח שהשיניים והחניכיים של החתול שלכם יישארו בריאים.

 

הסיכונים של בעיות שיניים בחתולים

ללא טיפול, מחלת פה יכולה להוביל למגוון בעיות בריאותיות חמורות עבור החתול שלך, כגון אובדן שיניים, זיהומים ואפילו נזק לאיברים. למעשה, על פי האגודה האמריקאית לרפואת שיניים וטרינרית, בעיות שיניים הן הבעיה הבריאותית הנפוצה ביותר עבור חתולים.

חתולים

הקשר בין בעיות שיניים לבריאות כללית

בריאות הפה של החתול שלך קשורה קשר הדוק לבריאותו הכללית. חיידקים מחניכיים נגועים יכולים להיכנס למחזור הדם ולעבור לאיברים חיוניים, מה שמעמיד את החתול שלך בסיכון לבעיות בריאות חמורות כמו מחלות לב וכליות.

 

באיזו תדירות אני צריך לנקות את השיניים של החתול שלי?

זו שאלה נפוצה נוספת בקרב בעלי חתולים, התשובה לשאלה זו תשתנה בהתאם לצרכיו האישיים של החתול, אך באופן כללי, מומלץ לנקות את השיניים של החתול לפחות פעם בשבוע. ניתן לעשות זאת עם מברשת שיניים ומשחת שיניים המיועדות במיוחד לחתולים, או עם מגבונים או ג'ל דנטלי. אם לחתול שלך יש היסטוריה של בעיות שיניים או שהוא בסיכון גבוה להן, הווטרינר שלך עשוי להמליץ על ניקוי תכוף יותר.

 

 טיפים לניקוי שיניים מוצלח

  • השתמש תמיד במברשת שיניים או במגבונים דנטליים המיועדים במיוחד לחתולים.
  • התחל לאט ולזמן מועט והגדל בהדרגה את משך הזמן שאתה מצחצח את שיניי החתול שלך.
  • השתמש בחיזוק חיובי ותגמל את החתול שלך על כך שהוא מאפשר לך לנקות את שיניו. חתולים

החשיבות של ניקוי שיניים מקצועי

בדיוק כמו עם בני אדם, ניקוי השיניים באופן מקצועי  זה חלק חשוב בשמירה על בריאות הפה של החתול שלך. במהלך ניקוי שיניים, הווטרינר שלך ינקה ביסודיות את השיניים והחניכיים של החתול שלך, יסיר אבנית שהצטברה ויבדוק אם יש סימנים למחלות.

ניקוי שיניים מקצועי יכול לסייע במניעת הצטברות של חיידקים ואבנית, שהם הגורמים העיקריים למחלות שיניים. זה גם יכול לעזור לשמור על נשימתו של החתול רעננה ולהפחית את הסיכון לריח רע מהפה.

 

סימנים של בעיות שיניים בחתולים

  • ריח רע מהפה.
  • שיניים דהויות.
  • ריר מוגזם.
  • קושי באכילה או ללעיסה.
  • נפיחות או אדמומיות בפה.

 

לסיכום

ניקוי שיניים הוא היבט חשוב בטיפול בחתולים, וניקוי קבוע יכול לסייע במניעה ובטיפול במחלות שיניים. על ידי ביצוע הטיפים וההנחיות המפורטים במאמר זה, תוכלו להבטיח שהשיניים של החתול שלכם יישארו בריאות וחזקות במשך שנים רבות. זכרו, פה בריא מוביל לחתול מאושר, אז אל תזניחו את השיניים של חיית המחמד שלכם.

חתולים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים