נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם בוחרים מזון לכלבכם!

אוכל לכלב

בשנים האחרונות גוברת ההבנה שתזונת הכלב היא חלק מהותי בבריאותו. ממש כמו אצלנו, התזונה היא נדבך קריטי בבריאות הגופנית והנפשית. כל בעלים של כלב יודע לזהות מתי הכלב שלו שמח או עצוב. הכלבים שלנו משדרים רגשות ותחושות גם לגבי מצבם הגופני. כלב שלא מוציא מספיק אנרגיה, או כלב שיש לו קושי בעיכול, ייראה חסר חיות. מזון כלבים איכותי ומותאם מבטיח ארגיה ותחושה גופנית טובות של החבר הפרוותי שלכם. אספנו כמה טיפים לבחירת מזון מותאמת ונכונה לכלב שלכם.

 

הרכב המזון

בעבר אוכל לכלב היה מוצר בסיסי ופשוט המורכב בעיקר מפחמימות מעובדות. גם כיום ישנם המזונות הבסיסיים שהיתרון המרכזי שלהם הוא המחיר, אך החיסרון הוא בהרכב התזונתי.

את ההרכב התזונתי ניתן לבדוק בקלות בגב אריזת השק. כאשר אתם ניגשים לבדוק את הרכב המזון, בדקו את המרכיב הראשון ברשימה, מרכיב זה יהיה המרכיב המרכזי במזון. במזונות איכותיים המרכיב המרכזי יהיה חלבון מן החי, כבש, בקר או דגים. בדקו גם את סוג הפחמימה שיש במזון, מזון איכותי יורכב מאורז או דגנים, מזון פחות איכותי מתירס או חיטה.

אוכל לכלב

התאמה אישית לכלבכם

איזה כלב יש לכם? גדול או קטן? אוהב לרבוץ ולישון או לשחק ולהשתולל? צעיר או מבוגר? לכל מאפיין כזה אפשר להתאים סוג מזון אחר שישפר את איכות החיים של הכלב. לדוגמה כלב בן גזע שמוציא הרבה אנרגיה יהנה ממזון עם יותר חלבון. גורים צריכים מזון מיוחד ומותאם לגורים, וכלבים מבוגרים צריכים מזון שמותאם לגיל שלהם. אפשר להתייעץ בחנות החיות או עם הווטרינר שלכם כדי לאפיין את הצרכים המיוחדים של הכלב שלכם.

 

איכות המזון

ישנן דרגות איכות שונות למזון לכלבים. למזון איכותי השפעה נרחבת, החל מחוזק העצמות, פעילות מעיים תקינה, פרווה מבריקה ורכה ועד להארכת תוחלת החיים, כך שמזון איכותי יביא לבריאות ואיכות חיים גבוהות. מזון איכותי הוא כזה המכיל מרכיבי כבש, דגים או בשר במידת עיבוד מינימלית וכמו כן דגנים ואורז. מזון פחות איכותי יכיל מרכיבי עוף ותירס. ברמה הגבוהה ביותר ניתן למצוא מזונות שמכילים גם דגנים מלאים.

אוכל לחיית מחמד

טיפול בבעיות בריאותיות

חברות המייצרות מזונות איכות לכלבים, מציעות גם מוצרים המתאימים לבעיות בריאות שונות ונפוצות. לדוגמה, כלבים מבוגרים רבים סובלים מבעיות בכליות, ועל כן מקבלים מזון מופחת נתרן. ניתן למצוא מזון לבעיות של השמנה ולבעיות רבות נוספות. המזון הוא מרכיב חשוב בטיפול בבעיות בריאותיות.

 

איך הכלב מגיב לאוכל?

אתם מכירים את כלבכם הכי טוב, ולכן כדאי לבדוק את התגובה שלו לאוכל לאורך זמן – האם המזון משפיע על העיכול, הפרווה ומצב הרוח. ישנם כלבים שצריכים גיוון במזון בשביל לאכול בתיאבון וישנם כלבים שלא. בנוסף, לאורך זמן כלבים יכולים לפתח אלרגיה לאחד המרכיבים במזון, הפיתרון במקרה כזה יכול להיות גיוון למותג מזון אחר או בחירת מזון איכותי שמראש מונע התפתחות אלרגיה.

 

סיכום

בדומה לנו, בני האדם, בחירת התזונה הנכונה לכלב היא תהליך המשלב טעם אישי וצרכים שונים. מזון טוב לכלב מתחשב בגורמים, כמו גיל הכלב, הזן, האנרגיה שהוא מוציא ועוד. מזון איכותי ישפיע לטובה על איכות החיים של הכלב שלכם, החל מרכות הפרווה ועד מצב הרוח. לכן כדאי לבצע בחירה איכותית.

אוכל לכלב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל