נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התוכי אוכל כל דבר בבית – מה עושים

תוכי אוכל

תוכים הם יצורים אינטליגנטים וסקרנים, אבל לפעמים אהבתם לחקור יכולה לגרום לכך שהם אוכלים כל מה שנראה לעין. במאמר זה, נחקור את הסיבות לכך שתוכים עשויים לאכול חפצים בבית, ונספק טיפים לשמירה על בטיחות ובריאות התוכי שלך.

 

למה תוכים לועסים כל מה שיש בבית?

בטבע הם משתמשים במקורם כדי לפצח אגוזים, זרעים ופירות, וכדי לעצב ולתפעל ענפים לקינון והתמקמות. בבית, לעומת זאת, ייתכן שלתוכים אין גישה לאותו מגוון של חומרים טבעיים ללעוס. זה יכול לגרום להם לפנות לחפצי בית כתחליף. בנוסף, ידוע כי תוכים גם ללעוס כדרך להקל על שעמום, מתח או לעזור בבריאות השיניים שלהם.

תוכי אוכל

האם לעיסה של חפצי בית מזיקה לתוכי שלי?

לעיסה של חפצי בית יכולה להזיק לתוכי שלך אם הפריטים מכילים רעלים או אם התוכי בולע חתיכות גדולות מהפריט. חשוב לספק לתוכי שלך פריטים בטוחים ומתאימים ללעיסה ולפקח עליו כשהוא מחוץ לכלוב שלו.

 

ספק פריטים מתאימים ללעיסה לתוכי שלך

אספקת צעצועי לעיסה מתאימים היא צעד חיוני במניעת ללעוס חפצי בית מהתוכי שלך. צעצועים אלו צריכים להיות בטוחים, עמידים ומגוונים כדי לענות על הצרכים הפיזיים והנפשיים של התוכי שלכם.

לדוגמה, אתה יכול לספק צעצועים המחקים ענפים טבעיים, כגון ענפי מנזניטה או ערבה, או צעצועים המחקים פעילויות חיפוש מזון, כגון חידות שדורשות מהתוכי שלך לעבוד כדי לקבל פינוק.כדאי  שיהיה לך לפחות צעצוע חדש אחד עבור התוכי שלך לשחק איתו מדי שבוע, ולהחליף בין הצעצועים הקיימים באופן קבוע.

 

שימוש בתרסיסים מרירים ובאמצעי הרתעה לחיות מחמד

דרך נוספת למנוע מהתוכי שלך ללעוס חפצים ביתיים היא להשתמש בתרסיסים מרים או באמצעי הרתעה לחיות מחמד. לתרסיסים האלה יש טעם מר , וניתן להשתמש בהם על פריטים שאתה לא רוצה שהתוכי שלך ילעס. הקפידו להשתמש רק בתרסיסי חיות מחמד שתוכננו במיוחד עבור ציפורים, והימנעו משימוש בספריי המכילים מרכיבים רעילים כלשהם.

תוכי אוכל

 אימון וטכניקות חיזוק חיובי

ניתן ללמד את התוכי שלך לא ללעוס פריטים מסוימים. לדוגמה, אתה יכול ללמד את התוכי שלך את הפקודה "לא" או "עזוב את זה" ולהשתמש בה בכל פעם שהם מתחילים ללעוס משהו שהם לא צריכים. בנוסף, אתה יכול לתגמל את התוכי שלך עם פינוקים או מחמאות כאשר הוא מפסיק ללעוס ומתחיל לשחק עם צעצועי הלעיסה המתאימים לו.

 

טיפול בנושאים כמו שעמום וחוסר פעילות גופנית

אתה יכול לספק לו צעצועים אינטראקטיביים יותר או לבלות יותר זמן במשחק איתם. תוכים גם צריכים הרבה פעילות גופנית, אז הקפידו לספק להם כלוב גדול והרבה זמן מחוץ לכלוב כדי לעוף ולשחק.

 

לסיכום

לתוכים יש דחף טבעי ללעוס ולחקור את סביבתם, אך התנהגות זו עלולה להפוך לבעיה כשהם מתחילים ללעוס חפצים שונים בבית. על ידי הבנת הסיבות מאחורי התנהגות זו, מתן פריטים מתאימים לתוכי שלך ללעוס, אתה יכול לעזור לשמור על התוכי שלך בטוח ובריא.

תוכי אוכל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תוכים
מזונות שתוכים
5 המאכלים שתוכים הכי אוהבים

תוכים ידועים בצבעים תוססים ומרהיבים, ובאישיותם האינטליגנטית, אבל האם ידעתם שיש להם גם צרכים תזונתיים מגוונים וספציפיים? כבעלים של